2 Aralık 2014 Salı

[Yararlı Bilgiler] Birden Fazla PTC Sitesini Aynı Anda Tıklamak


     Merhaba. Her ne kadar PTC işini bilgisayar başında geçirdiğimiz zamanı değerlendirmek için hobi olarak veya oyun gibi görerek yapıyor olsak da yinede şunu unutmamak lazım "Zaman paradan daha değerlidir."

     Birden fazla PTC sitesi kullanıyorsanız hele ki 10-15 siteyi idare ediyorsanız her gün bu işe hatırı sayılır zaman ayırıyorsunuz demektir.

     Bir takipçimizin mesajındaki soru üzerine benim kendi kullandığım taktikleri sizlerle paylaşmak istedim. Zaten muhtemelen sizde bu yöntemleri uyguluyor olmalısınız ama yinede bilmeyenler olabilir. Bu benzeri yöntemleri uygulayarak PTC tıklamak için ayırdığınız zamanı yarı yarıya düşürebilirsiniz.

     Benim kullandığım yöntemler makalenin devamında.




     Ben PTC tıklamak için Google Chrome kullanıyorum, İnternet Explorer ve Mozilla Firefox'da olur fakat Chrome daha stabil ve düzenli geliyor.

     Biliyorsunuz bazı siteler reklamı izlemeyi zorunlu kılıyor. Yani pencereyi arkaya attığınızda sayaç duruyor illaki sayfaya odaklanmanız isteniyor. Bu özelliğe focus diyoruz. (Türkçe'si odaklanma)

     Üstteki resimden de gördüğünüz üzere ben siteleri Fokuslu, Yarım Fokuslu ve Fokussuz siteler olarak kategorilere ayırdım. (Yarım fokuslu siteler bazı reklamları odaklanma gerekip bazıları gerekmeyen siteler)


  • Siteleri bu şekilde isimlendirip Google Chrome'daki hızlı erişim barına, klasör içine koydum, böylece tek tıklama ile siteleri açabiliyorum.

  • 2 tane fokussuz site 1 tane fokuslu siteye giriş yapıyorum, (Ya da 2 adet yarım fokuslu 1 adet fokuslu)

  • Yalnız bu siteler sekmeler halinde değil ayrı pencereler halinde açılmalı. Tek pencerede sekmeler olarak açtıysanız üstte sekmeyi fare ile tutup asılarak, ayırıp pencere haline getirebilirsiniz. Tek pencerede sekme olarak açtıysanız biraz sonra anlatacağım yöntem işe yaramaz.

  • Azda olsa bilgisayar bilgisi olanlar bilir. Windows'ta ALT + TAB adı altında bir kısayol vardır, pencereler arasında geçiş yapmaya yarar. (Alttaki resimde ALT ve TAB tuşlarını görebilirsiniz) Pencereler arasında geçiş yapmak için sol baş parmağınızla klavyedeki boşluk tuşunun solunda bulunan ALT tuşuna basılı tutun, sonra ALT tuşunu bırakmadan TAB tuşuna basarak pencereler arasında geçiş yapın. İstediğiniz pencereye gelinceye kadar TAB tuşuna basabilirsiniz. Tuşları bıraktığınızda seçtiğiniz pencereye geçmiş olacaksınız.

  • Şu ana  kadar anlattığım adımları doğru şekilde yaptıysanız reklam tıklama aşamasına geçebiliriz. Önce fokuslu olmayan 2 adet reklam tıklayın onlar arka planda dolarken siz fokus gerektiren diğer reklamı tıklayıp izleyin. Böylece 3 reklam aynı anda dolmuş olacak ve zamandan tasarruf edeceksiniz. Eğer bilgisayarınız güçlü bir sisteme sahipse ve kasmıyorsa 4, 5, 6 siteyi bile bu yöntemle aynı anda izleyebilirsiniz.

  • Pencereler arasında ALT+TAB ile geçiş yapıyoruz, reklam izlemesi bittikten sonra ise fare ile çarpı işaretine tıklayarak sayfayı kapatabilirsiniz fakat ben klavyeden CTRL+W kısayolu ile sayfayı kapatıyorum daha pratik oluyor.

  • Reklam izleme esnasında sıkılıyorsanız bilgisayarınızın hafızasında film, dizi, komik video gibi görüntüler açabilirsiniz bu görüntüleri tam ekran yapmadan küçük pencere şekline getirip hem reklam tıklamış hemde film seyretmiş olursunuz. İzlediğiniz reklam focus gerektirse bile video pencereniz reklamı engellemez o yüzden focuslu  reklamları izlerken bu şekilde yapmanızı tavsiye ediyorum.


     Evet ben yaklaşık 10-15 PTC sitesi kullanıyorum ve bu yöntemlerle 30-40 dakika içinde bir çok reklamı izlemiş oluyorum diğer türlü bu kadar fazla siteyi idare edebilmek için günde 1,5 - 2 saat vakit ayırmanız gerekir.

     Birde sitelere şifre yazmak için diğer bloğumda tanıtımını yaptığım PasswordBox adlı uygulama var hem şifreleri unutmamak için hem de otomatik olarak şifreleri yazdığı için zaman kazanmak adına kullanmanızı tavsiye ediyorum. (Bilgisayarınızı sizden başkaları da kullanıyorsa programı şifreleyebiliyorsunuz aktif olmadan önce şifre soruyor yani güvenlik konusunda endişe etmeyin) ;)

     Sizinde kullandığınız bu veya buna benzer pratik yöntemler varsa makalenin yorum bölümünde bizimle  paylaşın lütfen. Ayrıca sorularınızı yine yorum alanına yazabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fikirlerini Paylaş, Sen de Kazanmaya Başla!